Комуникација без препрека

У четвртак, 18. маја, сараднице из ШОСО „Мара Мандић“ одржале су интерактивну радионицу под називом „Комуникација без препрека“ за ученике наше школе.

Разговарали смо о томе шта јесте, а шта није комуникација, који су предуслови да се комуникација успостави и одржи, шта представља квалитетну комуникацију, шта ученицима смета у комуникацији – међусобној и са старијима, какве емоције се јављају у различитим ситуацијама и на који начин можемо решити различите ситуације сукоба. Радионица је обухватила и тему толеранције и њеног значаја за изградњу добрих односа.

Једна од главних тема била је разлика између онога што јесте и онога што није комуникација. Ученици су схватили да је за комуникација потребно двоје и да она није само разговор и размена речи, већ да укључује и невербалну комуникацију, као што су говор тела, гестикулација и изрази лица.

Током радионице, нагласак је био стављен и на предуслове за успостављање и одржавање комуникације. Ученици су освестили како њихове речи и поступци могу утицати на друге и изразили жељу за квалитетнијом комуникацијом, која укључује искрено изражавање, управљање емоцијама, међусобно поверење, поштовање, емпатију, пажљиво слушање и разумевање.

Разматрајући изазове у комуникацији, ученици су истакли неколико ствари које им сметају у међусобној комуникацији, али и у комуникацији са старијима. Неки од тих изазова укључују негативни тон, неодговарајућу невербалну комуникацију, недостатак слушања и прекидање саговорника.

Кроз кратку драмску игру разматрали смо и емоције које се могу јавити током различитих ситуација. Ученици су препознали да емоције попут среће, задовољства, љутње, туге и страха могу утицати на начин на који комуницирамо. Примери су обухватали ситуације сукоба, неслагања или различитости мишљења међу ученицима. Кроз групне дискусије, бавили смо се стратегијама за решавање конфликата путем мирног дијалога, емпатије и тражења заједничких решења.

Поред тога, радионица је обухватила тему толеранције, која је кључна за разумевање различитости и одржавање хармоничних односа међу ученицима и са старијима. Толеранција подразумева прихватање различитих мишљења, веровања, вредности и култура, без осуде или дискриминације.

Ова радионица о комуникацији и толеранцији пружила је ученицима вредне алате и перспективе за побољшање њихових међусобних односа и односа са старијима. Кроз активно учествовање и размену идеја, ученици су стекли вештине које им могу помоћи да изграде позитивно окружење у школи, темељено на разумевању, поштовању и толеранцији.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *