Образовни стандарди

Савремени образовни процес у великој мери се заснива на утврђеним и дефинисаним стандардима.

Образовни стандарди су искази о основним знањима и умећима из одређене области, која ученици треба да стекну у предвиђеном времену. За разлику од образовних циљева, који на уопштен начин исказују оно што образовни систем жели да постигне школовањем, стандарди су искази о конкретним постигнућима ученика, о томе шта ученик уме да уради после завршене основне школе. Степен остварености стандарда је мерљив, а резултати се могу пратити током више година.

Правилником о стандардима образовних постигнућа за крај првог циклуса основног образовања и за крај основног образовања прописани су стандарди образовних постигнућа:

1) за крај првог циклуса основног образовања:

(1) Српски језик;

(2) Математика;

(3) Природа и друштво;

2) за крај основног образовања:

(1) Српски језик и књижевност;

(2) Математика;

(3) Биологија;

(4) Физика;

(5) Хемија;

(6) Географија;

(7) Историја;

(8) Физичко и здравствено образовање;

(9) Музичка култура;

(10) Ликовна култура;

(11) Информатика и рачунарство;

(12) Техника и технологија;

(13) Страни језици – први страни језик;

(14) Страни језици – други страни језик.