Стручно усавршавање

Обрасци

Документ о бодовању стручног усавршавања у установи

Корисни линкови

Листа одобрених програма од стране Завода за унапређивање образовања и васпитања и Педагошког завода Војводине за школску 2022/2023, 2023/2024. и 2024/2025.

Све важне информације о професионалном развоју запослених пратите на сајту ЗУОВ-а.

Нови Правилник о сталном стручном усавршавању и напредовању у звања наставника, васпитача и стручних сарадника.

Лични план стручног усавршавања запосленог сачињава се на основу:

  • самовредновања нивоа развијености компетенција
  • података из стручно-педагошког надзора и спољашњег вредновања

Запослени у поступку самовредновања и планирања свог стручног усавршавања примењује стандарде компетенција.

Табела за самовредновање

Права и дужности запослених

У оквиру пуног радног времена запослени има право и дужност да сваке школске године:

  • оствари најмање 44 сата СУ које предузима установа
  • похађа најмање један програм СУ који доноси министар или одобрени програм из Kаталога програма стручног усавршавања
  • учествује на најмање једном одобреном стручном скупу

Стручно усавршавање у установи остварује се:

  • извођењем угледних часова, демонстрирањем поступака, метода и техника учења и других наставних, односно васпитних активности
  • приказом са обавезном анализом и дискусијом:
    • облика СУ који је похађао, а који је у вези са пословима наставника и стручног сарадника;
    • примене наученог са СУ;
    • резултата примене наученог на СУ;
    • анализе утицаја СУ на развој ученика;
    • стручне књиге, приручника, стручног чланка, дидактичког материјала;
    • резултата обављеног истраживања, студијског путовања, стручне посете и слично;
  • присуствовањем активностима из прве две тачке и учествовањем у њиховој анализи;
  • учешћем у:
    • истраживањима,
    • пројектима образовно-васпитног карактера у установи,
    • пројектима мобилности,
    • програмима од националног значаја у установи,
    • стручним и студијским путовањима и посетама,
    • међународним програмима,
    • скуповима и мрежама,
    • заједницама професионалног учења,
    • програму огледа,
    • раду модел центра
  • остваривањем активности у школи вежбаоници
  • остваривањем активности у оквиру приправничке, односно менторске праксе
  • активностима које се односе на развијање партнерства са другим установама и развој праксе хоризонталног учења.

Стручно усавршавање ван установе:

  • програм стручног усавршавања који се остварује извођењем обуке;
  • стручни скупови, и то:
    • конгрес, сабор
    • сусрети, дани
    • конференција
    • саветовање
    • симпозијум
    • округли сто
    • трибина
    • летња и зимска школа

Запослени систематично прати, анализира и вреднује свој образовно-васпитни рад, развој компетенција, своје напредовање и професионални развој и чува у одређеном облику податке о својој професионалној пракси, односно свој ПОРТФОЛИО (нпр. примере примене наученог током стручног усавршавања, лични план стручног усавршавања, извештаје о стручном усавршавању, уверења о учешћу у програмима стручног усавршавања, стручним скуповима, лична запажања, примере из праксе коришћене у оквиру заједнице професионалног учења са колегама у/ван установе и др.).