Одељењско старешинство

Табеларни приказ одељењских старешинстава у школској 2022/23. години:

Редни бројПрезиме и име одељењског старешинеРазредОдељење
1.Ћирковић МираI1
2.Шанта Елизабета II1
3.Воденичар ОливераIII1
4.Лазаревић ЉиљанаIV1
5.Пешић ХристинаV1
6.Ђурђев ДушицаVI1
7.Вемић ВладимирVII1
8.Чикош НаташаVIII1
9.Рашовић ЗинетаVIII2

Одељењски старешина руководи радом у свом одељењу, задужен је за педагошке, организационе и административне послове и координацију утицаја свих чинилаца образовно-васпитног рада: ученика, наставника, стручних сарадника, родитеља, управе школе, друштвене средине и др.

У раду са ученицима одељењски старешина своју улогу остварује подстицањем индивидуалног развоја ученика и унапређњем одељењског колектива. Задатке и садржаје у раду са ученицима одељењски старешина остварује на часовима одељењског старешине, у времену између часова, на екскурзијама, излетима, посетама, акцијама друштвено-корисног рада, у различитим активностима слободног времена (посете позоришту, биоскопу, изложбама и слично).

Послови одељењског старешине могу се груписати на следећи начин:

  1. Рад са ученицима:
    1. посматрање ученика, праћење његовог напредовања и прикупљање релевантних података значајних за планирање подршке (нпр. у адаптацији на школску средину, развијању позитивног односа према школи);
      • избор и примена мотивишућих средстава за подстицање позитивног или поправљање негативног понашања;
      • подршка и помоћ у решавању школских, породичних и животних проблема ученика из домена школских надлежности (нпр. превоз, исхрана, путовања, професионална оријентација);
      • информисање ученика о могућим ресурсима за подршку у школи и ван ње;
      • брига о здрављу ученика и начинима унапређивања здравља (нпр. систематски преглед, предавања и радионице на којима којима се освешћује да брига о здрављу треба да буде саставни део свакодневних активности ученика);
      • интензивна сарадња са другим наставницима, стручним сарадницима у школи и спољним сарадницима у пружању подршке развоју.
    2. Рад у оквиру одељењске заједнице:
      • организовање активности са циљем остваривања квалитетне комуникације и сарадње у одељењу;
        • изграђивање осећаја припадности одељењу;
        • праћење остварености образовних исхода у одељењу;
        • помоћ изабраног ученичког руководства у руковођењу функционисањем одељењске заједнице;
        • подстицање на иницијативе и акције у којима ће свако имати прилику да развија своје капацитете и потенцијале;
        • организовање тимског рада наставника и спољних сарадника за рад са одељењском заједницом;
        • укључивање одељења у различите школске активности и информисање о раду школских тимова;
        • припремање екскурзија, излета, неформалних дружења и сл.;
        • праћење развоја социјалних односа у одељењу и рад на решавању уочених тешкоћа.
    3. Рад са родитељима
      • упознавање са породичном ситуацијом и прикупљање података који су неопходни за сарадњу и планирање подршке за ученика;
        • информисање о правима и обавезама родитеља у односу на школовање детета и школу коју дете похађа;
        • припремање и реализација различитих облика комуникације и сарадње са родитељима (родитељски састанци, отворена врата, индивидуални и групни састанци, електронска комуникација…);
        • информисање, мотивисање и укључивање родитеља у живот и рад школе;
        • пружање специфичне помоћи родитељима који имају проблеме у остваривању родитељске улоге;
        • посредовање у остваривању контаката са стручњацима који родитељима помажу у решавању породичних, здравствених, социјалних и др. проблема;
        • информисање родитеља о важним активностима школе и тимовима који у школи постоје;
        • испитивање потреба и очекивања родитеља у односу на школу.
    4. Рад у стручним органима и тимовима школе:
      • учешће у изради васпитних програма за рад са ученицима;
        • праћење редовности одржавања наставе;
        • решавање ситуација оптерећености ученика школским обавезама (распоред тестова, испитивања и сл.);
        • сарадња са наставницима у праћењу напретка ученика у учењу и учешћу у осталим школским активностима;
        • стручне консултације са наставницима у вези са учењем и понашањем ученика у одељењу;
        • учешће у предлагању ученика за допунску, додатну наставу и секције;
        • стручно усавршавање на основу личних потреба и интересовања.
    5. Вођење педагошке документације:
      • израда плана и програма рада одељењског старешине према потребама одељењске заједнице;
        • ажурно и савесно вођење педагошке документације и евиденције у вези са ученицима;
        • савесно вођење евиденције о сарадњи са родитељима ученика;
        • службено извештавање и дописивање са родитељима ученика, стручним службама и органима у вези са ученицима.

Приручници