Табеларни приказ одељењских старешинстава у школској 2022/23. години:
Редни број | Презиме и име одељењског старешине | Разред | Одељење |
1. | Ћирковић Мира | I | 1 |
2. | Шанта Елизабета | II | 1 |
3. | Воденичар Оливера | III | 1 |
4. | Лазаревић Љиљана | IV | 1 |
5. | Пешић Христина | V | 1 |
6. | Ђурђев Душица | VI | 1 |
7. | Вемић Владимир | VII | 1 |
8. | Чикош Наташа | VIII | 1 |
9. | Рашовић Зинета | VIII | 2 |

Одељењски старешина руководи радом у свом одељењу, задужен је за педагошке, организационе и административне послове и координацију утицаја свих чинилаца образовно-васпитног рада: ученика, наставника, стручних сарадника, родитеља, управе школе, друштвене средине и др.
У раду са ученицима одељењски старешина своју улогу остварује подстицањем индивидуалног развоја ученика и унапређњем одељењског колектива. Задатке и садржаје у раду са ученицима одељењски старешина остварује на часовима одељењског старешине, у времену између часова, на екскурзијама, излетима, посетама, акцијама друштвено-корисног рада, у различитим активностима слободног времена (посете позоришту, биоскопу, изложбама и слично).
Послови одељењског старешине могу се груписати на следећи начин:
- Рад са ученицима:
- посматрање ученика, праћење његовог напредовања и прикупљање релевантних података значајних за планирање подршке (нпр. у адаптацији на школску средину, развијању позитивног односа према школи);
- избор и примена мотивишућих средстава за подстицање позитивног или поправљање негативног понашања;
- подршка и помоћ у решавању школских, породичних и животних проблема ученика из домена школских надлежности (нпр. превоз, исхрана, путовања, професионална оријентација);
- информисање ученика о могућим ресурсима за подршку у школи и ван ње;
- брига о здрављу ученика и начинима унапређивања здравља (нпр. систематски преглед, предавања и радионице на којима којима се освешћује да брига о здрављу треба да буде саставни део свакодневних активности ученика);
- интензивна сарадња са другим наставницима, стручним сарадницима у школи и спољним сарадницима у пружању подршке развоју.
- Рад у оквиру одељењске заједнице:
- организовање активности са циљем остваривања квалитетне комуникације и сарадње у одељењу;
- изграђивање осећаја припадности одељењу;
- праћење остварености образовних исхода у одељењу;
- помоћ изабраног ученичког руководства у руковођењу функционисањем одељењске заједнице;
- подстицање на иницијативе и акције у којима ће свако имати прилику да развија своје капацитете и потенцијале;
- организовање тимског рада наставника и спољних сарадника за рад са одељењском заједницом;
- укључивање одељења у различите школске активности и информисање о раду школских тимова;
- припремање екскурзија, излета, неформалних дружења и сл.;
- праћење развоја социјалних односа у одељењу и рад на решавању уочених тешкоћа.
- организовање активности са циљем остваривања квалитетне комуникације и сарадње у одељењу;
- Рад са родитељима:
- упознавање са породичном ситуацијом и прикупљање података који су неопходни за сарадњу и планирање подршке за ученика;
- информисање о правима и обавезама родитеља у односу на школовање детета и школу коју дете похађа;
- припремање и реализација различитих облика комуникације и сарадње са родитељима (родитељски састанци, отворена врата, индивидуални и групни састанци, електронска комуникација…);
- информисање, мотивисање и укључивање родитеља у живот и рад школе;
- пружање специфичне помоћи родитељима који имају проблеме у остваривању родитељске улоге;
- посредовање у остваривању контаката са стручњацима који родитељима помажу у решавању породичних, здравствених, социјалних и др. проблема;
- информисање родитеља о важним активностима школе и тимовима који у школи постоје;
- испитивање потреба и очекивања родитеља у односу на школу.
- упознавање са породичном ситуацијом и прикупљање података који су неопходни за сарадњу и планирање подршке за ученика;
- Рад у стручним органима и тимовима школе:
- учешће у изради васпитних програма за рад са ученицима;
- праћење редовности одржавања наставе;
- решавање ситуација оптерећености ученика школским обавезама (распоред тестова, испитивања и сл.);
- сарадња са наставницима у праћењу напретка ученика у учењу и учешћу у осталим школским активностима;
- стручне консултације са наставницима у вези са учењем и понашањем ученика у одељењу;
- учешће у предлагању ученика за допунску, додатну наставу и секције;
- стручно усавршавање на основу личних потреба и интересовања.
- учешће у изради васпитних програма за рад са ученицима;
- Вођење педагошке документације:
- израда плана и програма рада одељењског старешине према потребама одељењске заједнице;
- ажурно и савесно вођење педагошке документације и евиденције у вези са ученицима;
- савесно вођење евиденције о сарадњи са родитељима ученика;
- службено извештавање и дописивање са родитељима ученика, стручним службама и органима у вези са ученицима.
- израда плана и програма рада одељењског старешине према потребама одељењске заједнице;
- посматрање ученика, праћење његовог напредовања и прикупљање релевантних података значајних за планирање подршке (нпр. у адаптацији на школску средину, развијању позитивног односа према школи);
Приручници