Обрасци
Правилници
Правилником о ближим упутствима за утврђивање права на индивидуални образовни план, његову примену и вредновање прописују се ближа упутства за остваривање права на ИОП, његову примену и вредновање у школи са циљем оптималног развоjа ученика и његово напредовање и осамостаљивање у вршњачком колективу.
Приручни материјал за наставнике
Препоручена литература
- Приручник за планирање и писање индивидуалног образовног плана (ИОП)
- Приручник за планирање и писање индивидуалног образовног плана
- Стратегије за подучавање ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом
- Приручник за прилагођавање приступа образовању ученика из осетљивих група са примерима добре паксе (Буквар инклузивног образовања)
- Примена и унапређење инклузивног образовања у Србији
- Упутство за попуњавање обрасца за педагошки профил ученика
- Врсте подршки у образовању
Зашто инклузија? • Сва деца могу да уче и имају право на образовање и васпитање. • Деца најбоље уче у природној вршњачкој групи. Зато им треба омогућити образовање у редовним установама. • Наставници и школе треба да прилагоде начин рада тако да излазе у сусрет образовним потребама деце. • Некој деци, због сметњи у развоју и инвалидитета, специфичних тешкоћа у учењу или живота у социјално нестимулативној средини потребна је додатна подршка у образовању.