Обрасци
Правилници
Правилником о ближим упутствима за утврђивање права на индивидуални образовни план, његову примену и вредновање прописују се ближа упутства за остваривање права на ИОП, његову примену и вредновање у школи са циљем оптималног развоjа ученика и његово напредовање и осамостаљивање у вршњачком колективу.
Приручни материјал за наставнике
Препоручена литература
- Приручник за планирање и писање индивидуалног образовног плана (ИОП)
- Приручник за планирање и писање индивидуалног образовног плана
- Стратегије за подучавање ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом
- Приручник за прилагођавање приступа образовању ученика из осетљивих група са примерима добре паксе (Буквар инклузивног образовања)
- Примена и унапређење инклузивног образовања у Србији
- Упутство за попуњавање обрасца за педагошки профил ученика
- Врсте подршки у образовању
ЗАШТО ИНКЛУЗИЈА?
• СВА ДЕЦА МОГУ ДА УЧЕ И ИМАЈУ ПРАВО НА ОБРАЗОВАЊЕ И ВАСПИТАЊЕ.
• ДЕЦА НАЈБОЉЕ УЧЕ У ПРИРОДНОЈ ВРШЊАЧКОЈ ГРУПИ. ЗАТО ИМ ТРЕБА ОМОГУЋИТИ ОБРАЗОВАЊЕ У РЕДОВНИМ УСТАНОВАМА.
• НАСТАВНИЦИ И ШКОЛЕ ТРЕБА ДА ПРИЛАГОДЕ НАЧИН РАДА ТАКО ДА ИЗЛАЗЕ У СУСРЕТ ОБРАЗОВНИМ ПОТРЕБАМА ДЕЦЕ.
• НЕКОЈ ДЕЦИ, ЗБОГ СМЕТЊИ У РАЗВОЈУ И ИНВАЛИДИТЕТА, СПЕЦИФИЧНИХ ТЕШКОЋА У УЧЕЊУ ИЛИ ЖИВОТА У СОЦИЈАЛНО НЕСТИМУЛАТИВНОЈ СРЕДИНИ ПОТРЕБНА ЈЕ ДОДАТНА ПОДРШКА У ОБРАЗОВАЊУ.